Ferie i Thailand

Bykort over Bangkok

Bykort over Bangkok studeres

På ferie i fantastiske Thailand

Fra den 2. - 16. feb. 2013 var vi på ferie i Thailand for første gang. Vi var en mindre familiegruppe, bestående af Annette & Gert, Inge & Jan og Tove & Henrik som rejste sammen, for at besøge Phen & Ivan i Thailand. Så det var kombineret ferie og familiebesøg. Vi nåede at se og opleve utrolig meget på de 14 dage, ikke mindst fordi vi havde vores egne lokalkendte guider - tak for det Noi, Phen & Ivan.
Vi startede ud i Bangkok et par dage, rejste derefter nordvest ud og boede i Sawang, i den del af landet er der stort set ingen turister, så der blev kigget lidt efter os - (vi så nok lidt blege ud). Området var interessant og spændende, vel især fordi det er her Phen har trådt sine barnesko. Vi mødte noget af familien som bor her og føler os privilegerede over, alle de steder vi blev inviteret til at være med. Der var meget som skulle ses og opleves på turen og det vil nok føre for vidt, at beskrive alle detaljer, billederne nedenfor fortæller nok noget af historien i sig selv. På turen tilbage mod Bangkok tog vi en afstikker til en Nationalpark med regnskov, elefanter, hjorte og masser af aber. Vi boede i telt, en enkelt nat i parken. Efter vandretur i regnskoven på dag 2, havde aberne tømt vores telte inden vi kom tilbage. De havde spist hvad de kunne finde af chips og drukket en øl, vores bagage havde de heldigvis smidt udenfor teltene.
Efter et par dage mere i Bangkok drog vi sydpå, for at prøve badeferie i Thailand. Turen gik forbi det flydende marked i Ratcha Buri, her kunne man købe stort set alt. En badeferie må absolut anbefales, strande og vand er helt fantastisk, det kan man nyde i timevis. Byen hed Hua Hin. Der er stor forskel på at være ved badestederne kontra vores besøg i Sawang, det hele er lagt an på turister ved badestederne og priserne er ligeledes højere, dog er stort set alt billigt i Thailand, sammenlignet med vores priser herhjemme.
Vejret var flot hele perioden, vi havde ikke under 30 °C om dagen. Det er vinter på samme årstid i Thailand som i Danmark, så vi har ikke brug for at opleve sommertemperaturen i Thailand. Luftfugtigheden var høj, så vi svedte bravt hver dag.
Infrastrukturen fungerer fint i Thailand, der er fuld fart på det hele og som det fremgår af billederne, bliver biler, lastbiler, kærrer og knallerter mm. læsset efter alle kunstens regler. Det er ikke sikkert det gik an efter danske regler, men her i Thailand fungerer det jo fint.

* Tryk på et af billederne og billederne kan ses i større gengivelse...
* Brug pilene venstre og højre for at skifte mellem billederne...